Czech Greyhound Race Track PraskačkaJde o jedinou chrtí dostihovou dráhu v Česku, (kromě ní existují v Česku tři travnaté), která má pískové těleso dostihové dráhy, což je pro chrty nejvhodnější. Jako jediná chrtí písková dostihová dráha v kontinentální Evropě je Czech Greyhound Race Track Praskačka neobyčejně nadstandardně technicky vybavená v každém segmentu, který se dotýká procesu dostihů chrtů – všechny prvky dohromady pak tvoří komplex skvělých technických podmínek pro chrtí běhy, který snese srovnání s profesionálními dostihovými dráhami v zemích, kde je dostihový sport chrtů národní tradicí, přičemž v některých parametrech je dokonce i předčí. (např. elektronické Jury, kamery okolo oválu dráhy)
Komplex implementovaných technických prvků chrtí dostihové dráhy Praskačka ji činí ve světovém měřítku za jednu z nejbezpečnějších a pro dostihy chrtů, zejména dostihy greyhoundů, nejvhodnějších. Pozn.: je už jen na majiteli chrta, jak se postará o další bezpečnostní prvky, ke kterým patří správná výživa, trénink, pohoda chrta při transportu, bydlení, zavádění na start, atd. – tzv. Welfare, nezanedbatelné je i potřebná dávka štěstí při výběru geneticky nezatíženého jedince. (V amatérské kontinentální Evropě se o chrta stará většinou jeho majitel, který je zároveň většinou i jeho trenér)
Chrtí pískovou dostihovou dráhu Praskačka spravují a provozují členové České greyhound dostihové federaceTato chrtí písková dostihová dráha je ve správě členů sdružení s názvem Česká greyhound dostihová federace, (CGDF), která je členem World Greyhound Racing Federation (WGRF) – sdružením zemí s profesionálním dostihovým sportem. Chrtí dostihová dráha Czech Greyhound Track Praskačka prošla začátkem roku 2004 generální opravou, a navazující výstavbou, také z charitativního počinu a vkladu prezidenta České greyhound dostihové federace. Top Filantrop pan Zdenek Greyhound Grondol přispěl k tomu, aby i chrti v
Česku běhali na skvělé chrtí dostihové dráze Praskačka profesionálních
parametrů.
V Česku jednotlivé chrtí dostihové dráhy i sdružení provozující dostihy chrtů na těchto drahách fungují na klubovém principu. Nejde o obchodní, tj. smluvní, vztahy.
Výše poplatku za startovné za dostih či trénink na chrtí dostihové dráze Praskačka je jen symbolická, ať už se jedná o poplatek člena, nebo nečlena, nebo hosta akcí CGDF. Každý účastník dostihů či tréninků, tj. každý majitel chrta je i po zaplacení poplatku za startovné na chrtí dostihové dráze Praskačka dotován. Kdyby byl v poplatku za startovné zohledněn celkový objem investic, které každý majitel chrta na akcích CGDF na chrtí dostihové dráze Praskačka užívá, tak adekvátní výší poplatků (i kdyby byla stanovena) by český majitel dostihového chrta těžce zaplatil. Výše poplatků je mnohdy stejná nebo obdobná jako na chrtích dostihových dráhách v okolí (i v zahraničí), avšak majitel chrta zde užívá vybavení a zařízení, které nemá v kontinentální Evropě obdoby.
Majitel chrta si dokonce značnou část zaplaceného poplatku za startovné v dostihu odnáší ihned po veterinární přejímce zase zpět – v podobě důkladného vyšetření jeho chrta a také v podobě neustálé pohotovosti veterináře během doby, kdy jeho pejsek sportuje. Na přímé náklady za provoz akce, či dokonce amortizaci zařízení a vybavení už peněz nezbývá.
Chrtí dostihovou dráhu Praskačka mají ve správě členové České greyhound dostihové federace od roku 2004, která funguje na klubovém principu.
Chrtí písková dostihová dráha Praskačka je charitativním počinem nejen pana Zdenka Grondola
Objem vybraných financí z poplatků za startovné nestačí na zaplacení nájmu za závodiště Praskačka, ani na ostatní provozní náklady dostihů a tréninků České greyhound dostihové federace (voda, elektřina, nafta, benzín, atd.). Už vůbec nezůstává na obvyklé trofeje vítězů – poháry, dečky, apod. Rozdíl mezi výnosy a náklady jsou - jen značné náklady, a to ve všech třech výše uvedených položkách, a ty od počátku až dosud solidárně hradí ze svých zdrojů prezident ČGDF – Zdenek Grondol a sekretář ČGDF - Rudolf Želinský. V minulosti se členové různých dostihových spolků na dostihové dráze Praskačka fungujících skládali tu na nájem, tu na potřebné vybavení či zařízení, tu na benzín, najímala se i přenosná buňka se záchodem.
Poté, co chrtí dostihová dráha Praskačka byla z počinu pana Zdenka Grondola generálně zrekonstruována, a je jím i panem Rudolfem Želinským stále dotována, přesto mnozí majitelé chrtů v amatérském prostředí střední Evropy mají za to, že svým příchodem na dostihy či tréninky a souvisejícím poplatkem za startovné – i této dráze „nosí dráze peníze“. V amatérské střední Evropě jde bohužel celkem o obecně rozšířené myšlení v tomto.
Přínos pro majitele chrta v amatérské kontinentální Evropě
Možná to tak někde jinde je, u u jiných organizací, že majitel chrta zaplacením poplatku za startovné „nosí dráze peníze“, každá padesátikoruna dobrá, avšak na úroveň chrtí dostihové dráhy Praskačka (a její související náklady) by nestačily poplatky za dostihy či tréninky ani všech chrtů Česka a blízkého okolí dohromady. Majitel chrta sice poplatek za startovné do pokladny donese, ale mnohem více zkonzumuje, rozuměj – využije, než skutečně zaplatil. Nehledě na to, že majitelé chrtů na dostihové dráze Praskačka byli od roku 2004 několik let dotováni i finančně - pomocí finančních výher, které majitelům chrtů zajišťoval pan Zdenek Grondol a Rudolf Želinský. Chovatelé chrtů tak byli podporováni ve své živnosti. O nákladech na vysokou úroveň dostihů chrtů v podání České greyhound dostihové federace, které jsou i v dalších záležitostech některými členy ČGDF dotovány – ani nemluvě. Sázková kancelář Sranda-Tip - systém
Podmínky pro chrty i jejich majitele v celé české historii nikdy nebyly na této výši.
Chrtí dostihová dráha Praskačka - Rozcestník parametrů Czech Greyhound Race Track Praskacka: http://www.cgdf.cz/cs/dostihova-draha-chrtu-praskacka.html
Praha, 16.12.2010
|