FORM_CGDF_LOGO.gif
ČESKÁ GREYHOUND DOSTIHOVÁ FEDERACE 

Dostihový greyhound a závodní Ferrari

Proč si někdo pořizuje něco tak nepraktického?


Praha 26.08.2010

Proč si někdo pořizuje něco tak nepraktického, jako je dostihový chrt greyhound a nebo závodní supersport Ferrari Enzo, objasňují známé, níže uvedené, bonmoty prezidenta České greyhound dostihové federace (ČGDF), Ing. Zdenka Grondola.

Určité rovnítko mezi oběma racing fenomény, jakými jsou tisíciletím vyšlechtěný závodní greyhound a Ferrari, které s sebou nese kouzlo sportovního odkazu legendy Enzo Ferrari, nemohl učinit nikdo jiný, než právě on - Zdenek Greyhound Grondol - viz odkaz:
Karel Gott: Greyhoundovi Zdenku Grondolovi


„Před ním“ byl v Česku dostihový sport chrtů kynologie a supersport Ferrari Enzo už jen historie.
(pozn. redakce.: Ferrari Enzo v ČR kdysi vlastnil závodník Le Mans, Robert Pergl.
Nyní, po určité době, je Ferrari Enzo opět jediným v ČR.)

racing_greyhound_White_Elbony_Ferrari_Enzo_NQ1M8402.JPG
Jediné Ferrari Enzo v ČR a bílý závodní grehound White Elbony

Znáte to z filmu nebo televize a někteří z vás zřejmě i osobně.
Často cestujete, v autě pracujete a téměř i "bydlíte" a proto chcete tu nejpohodlnější limuzínu. Pořídíte si poslední modely jezdících "obýváků", v nejlepším z nich ani neznáte přední dveře, neboť v limuzíně nechybí řidič, lednička se šampaňským a třeba z reklamy známé zlaté kuličky čokoládového Ferrero Roché, kromě toho také počítač, televize i telefon, samozřejmě.
Vlastníte soupravičku nejlepších značek pohodlně vybavených automobilů - abyste pak zcela nepochopitelně zahořeli k něčemu zcela protichůdnému.

ridic_limo_ DSC07576.JPG
ridic_limo2_DSC07567.JPG
Cayenn_limo_fs_0025.jpg

Jestliže už víte o čem je řeč, neboť se vám výše uvedené již přihodilo, pak gratulujeme - propracovali jste se od silničního vozidla, (více či méně luxusního), k závodnímu supersportu.

V závodním supersportu je umístěno jen to nejnutnější a sedíte v něm, takříkajíc, "na motoru". Hluk motoru supersportu nedovolí vůbec implementovat jakékoli rádio či přehrávač. Koberce žádné, nic zbytečného, přepych pražádný.

Ani pořádně široká boční okénka - proč taky? Systém automatického zavírání oken je zbytečně těžkopádný luxus instalovaný na úkor lehkosti auta.
Počítá se každá desetina kila, která může jít dolů a supersport odlehčit.

Obdivujete zkušenosti a znalosti aerodynamiků, kteří pracují 24 hodin denně v aerodynamických tunelech, aby získali další "desetinku". Ta různá křidélka, komínky a deflektorky a různé aerodynamické prvky musí nakonec vypadat hladce a dobře a ještě zvyšovat přítlak a snižovat časy na kolo. Rychlost je prioritou, na luxus silničních vozidel a limuzín v supersportu zapomeňte.

Jozo_Raz_Enzo_NQ1M2408.jpg Ferrari_Enzo_and_Elbony_White.JPG

"Ide vám to blomby vytriasť" (česky: málem vám to vytřese plomby) - v umělecké zkratce trefně vyjádřil své pocity z jízdy v supersportu Ferrari Enzo lídr skupiny Elán - Jožo Ráž – přítomným novinářům na akci FERRARI a YAMAHA v létě roku 2009 v Bratislavě.
Má pravdu. Na našich silnicích, či dálnicích supersporty trpí a v určitém ohledu trpíte i vy, řidič i spolujezdec.

Supersporty, které ukrývají zařízení Formule 1, patří na závodní okruhy, nelépe takové, které mají takové technické parametry, které mohou hostit Formuli 1.
Je to stejné, jako u závodních greyhoundů, samozřejmě. Ne každá chrtí dostihová dráha však potřebné parametry pro běhy greyhoundů splňuje. Proto Ing. Zdenek Grondol v Česku, v  Praskačce, jednu vhodnou chrtí dostihovou dráhu postavil a v Praze staví druhou chrtí dostihovou dráhu.

F1_racing_3.jpg
chrt-cil_NQ1M4816.jpg greyhoundi-S-W2.jpg

Prezident České greyhound dostihové federace, Zdenek Greyhound Grondol, vyjadřuje své pocity z jízdy v supersportu Ferrari Enzo:
"Pod nádhernou karosérií supersportu je ukryto zařízení Formule 1, silně vnímáte burácející motor, připoutá vás to do sedačky a vaše srdce takřka buší s rytmem válců. Energii stroje vnímáte velmi silně. Je to srdeční záležitost."

Prezident České greyhound dostihové federace, Zdenek Greyhound Grondol vyjádřil obdiv k závodním chrtům greyhoundům slovy:
"Neskutečně aerodynamické tvary, minimalisticky čistá krása, neskutečné zrychlení a neskutečný výkon - stejně jako v závodech strojů Formule 1.

Prezident České greyhound dostihové federace, Zdenek Greyhound Grondol vyjádřil své pocity z dostihů chrtů greyhoundů takto:
"Jako citlivý člověk silně vnímám energii právě běžící smečky závodních chrtů greyhoundů. Stojím-li blízko závodní dráhy, zřetelně vnímám, jak energie, kterou greyhoundi vyvíjejí, mne strhne a zasáhne až hmatatelně na hrudi, blízko srdce, silou, až lehce poklesnu. Zážitek je to neopakovatelný - jako s jakýmkoli závodním strojem který kolem vás "prosviští" a vy si jen řeknete - Páni, co to bylo?
Taková krása a taková chvilka!"


Jenže – závodní chrt greyhound má složitější historii než Ferrari a Ferrari Racing, zejména v Česku. Greyhound - zprvu výsada šlechty, kdy jej poddaní nesměli vlastnit, poté v dobách komunismu „buržoazní přežitek“, který darmo ujídá chleba pracujícímu lidu. Pak objekt kynologie a „pracovních tříd“.

A do toho všeho Ing. Zdenek Grondol v celostátním přenosu večerního programu TV veřejně greyhoundy vylíčí jako „umělecká díla přírody“.
V křivkách závodního greyhounda vidí pan Zdenek Grondol tahy pera božského Pininfariny - viz odkaz:
Slavnostní předávání ocenění TREBBIA 2005 za podporu umění p. Zdenku Grondolovi

Co složitě a pracně vymýšlejí špičkoví designéři a technici v oblasti konstrukcí závodních formulí, vymyslela v konstrukci závodního greyhounda sama příroda a dovedla k dokonalosti stejně, jako je tomu např. u závodních Ferrari - bez zbytečných ozdob a příkras které by greyhounda zdržovaly a celková linie se je podřízena jedinému - rychlosti.

Pokud však greyhounda postavíte na špatnou chrtí závodní dráhu, důsledky jsou stejné jako u zmíněného závodního Ferrari, ve kterém se projel Jožo Ráž. Naštěstí greyhound plomby většinou nemá.

Texty výše jsme snad odpověděli na otázku, proč si někdo pořizuje ze všech plemen psů právě závodní chrty greyhoundy a proč si někdo ze všech možných značek a druhů automobilů pořídí právě supersport Ferrari.

Chcete-li vědět více o tom, proč si někdo pořizuje něco tak nepraktického, jako je dostihový chrt greyhound nebo závodní supersport Ferrari Enzo, klikněte si na stránky České greyhound dostihové federace, www.cgdf.cz, a v menu jejich stránek na e-magazín Czech Greyhound Racing News.

Pokračování příště.


Autor: jméno v redakci
Czech Greyhound Racing News

Související odkazy k článku Dostihový greyhound a závodní Ferrari:


© Česká greyhound dostihová federace - CGDF / Czech Greyhound Racing Federation - CGRF ©

racing_greyhound_White_Elbony_Ferrari_Enzo_NQ1M8402.JPG
ridic_limo_ DSC07576.JPG
Cayenn_limo_fs_0025.jpg
F1_racing_3.jpg
chrt-cil_NQ1M4816.jpg
greyhoundi-S-W2.jpg
ČGDF / Public Relations / Časopis Czech Greyhound Racing News / 2010 / Czech Greyhound Racing News - 4/2010 / Dostihový greyhound a závodní Ferrari
123456 © Česká greyhound dostihová federace © www.cgdf.cz |Mapa stránek 123456

© 2003 Česká greyhound dostihová federace, o. s.

Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího písemného souhlasu výslovně zakázáno. Všechna práva vyhrazena.

Vyrobil: nexum Trilog - Provozováno na systému nxCMS